Nu har jag polisanmält Skånepartiet

2010-09-03 / 12:06:30
"Vi anser att islam är en mycket farlig och psykosocial smittsam sjukdom" - Skånepartiets partiledare Carl P Herslow

Jag vet att många i Malmö har fått Skånepartiets valsedlar i brevlådan dessa dagar.
Den är prydd med en beslöjad Mona Sahlin på första sidan och hela bilagan innehåller en lista på varför islam ska förbjudas som ideologi i Sverige. De har också en lite längre lista på saker som de påstår att islam accepterar samt en massa falska påståenden som det inte finns en uns fakta i utan bara baseras på okunnighet. Detta är utan tvekan hets mot folkgrupp, rasistisk på högsta nivå men framför allt en massa lögner.
Tog upp detta med min familj i onsdags och alla hade blivit väldigt upprörda över denna broschyr. Har fått mejl från muslimska läsare som har tagit väldigt illa upp och många säger att de mådde riktigt dåligt över att folk får lov att attackera dem på detta vis. Har pratat runt och nu ska varenda en polisanmäla Skånepartiet.

Är du muslim som tog illa upp av Skånepartiets broschyr? Vänta inte en sekund extra på att ringa polisen på 114 14 och gör en anmälan för hets mot folkgrupp. (Jag har gjort det och med kötiden tog det ca 30 minuter - ge det den tiden för de ska verkligen inte få komma undan med sånt här).

41 Kommentarer
Mk skrev:

Men gud vad hemskt! först SD och nu dem här! när går gränsen?? otroligt!

2010-09-03 @ 12:14:58
skrev:

TACK för att ngn skriver om detta. Jag blev FÖRBANNAD när ja såg brevet. De e som du säger de bara ljuger värre än SD

2010-09-03 @ 12:32:03
m skrev:

2010-09-03 @ 12:50:06
mywaytoislam skrev:

Fy f*n, det e dem som har en sjukdom och inte vi!
Alla dem där "mot islam" partierna är sjuka

2010-09-03 @ 12:51:54
URL: http://mywaytoislam.blogg.se/
Fatima skrev:

jag gillar att du tar upp sånna saker. Du ska bara se vad en bloggerska vid namnet paulin har skrivit om oss som bär slöja. Du vet den artikeln om jobb när de jämförde med en utan slöja och en med slöja hon har skrivit om den artikeln du kan bara gå ner lite i hennes sida och läsa om det. www.paow.se Hon gr mig så hímla förbannad jag skrev till henne och det är många som har skrivit till henne. Du måste läsa den.

2010-09-03 @ 12:56:18
kalle hansson skrev:

Mycket bra inlägg den som inte protesterar ACEPTERAR!!!

2010-09-03 @ 13:08:59
Ingrid skrev:

Fruktansvärt är ordet. Jag tycker det är bra att du anmäler!
Men jag tycker också att det är hets mot folkgrupp när vissa muslimska bloggare skriver att homosexuella borde dödas.

2010-09-03 @ 13:18:33
Ilona skrev:

Skönt att höra att fler känner som oss. Vi är många i Höganäs som också vill göra polisamnälan.
Detta får vi bara inte acceptera!!

2010-09-03 @ 13:42:02
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Iman skrev:

Jättebra att du polisanmälde. Som Kalle säger: Den som inte protesterar accepterar! Det måste ju finnas en gräns. Jag bor i Sthlm och har inte fått den broschyren, men alla som fick den borde reagera

2010-09-03 @ 14:32:04
Ingrid skrev:

Och dom som inte protesterar mot homofobin accpeterar också. Värt att tänka på.

2010-09-03 @ 14:42:51
Johan skrev:

Jag är inte muslim, men har också polisanmält Skånepartiets utskick. Alla jag känner har tyckt det varit hemskt. Hoppas nu också att lagen tillämpas som det är tänkt. Annat än fällande dom skulle vara otäckt.

2010-09-03 @ 15:46:02
N* skrev:

det va detta jag väntade på,, att göra nått åt saken..visste inte hur men nu vet jag.. att vi ska vara tyst om detta nejnej inte en chans.. valet handlar om att vägleda sverige åt nått bra för deras land inte att diskriminera islam som inte ens är deras lands religion...

2010-09-03 @ 16:15:39
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Emma skrev:

fy vad respectless that was!

2010-09-03 @ 16:45:28
Nadia skrev:

Jag vill också anmäla men vad exakt ska man säga när man ringer?

2010-09-03 @ 17:47:06
Habiba skrev:

ÅH DET ÄR SÅ VIDRIGT!

Hur man kan hata så mycket som person kommer jag aldrig att förstå.

Det måste va riktigt bittra människor som orkar hata Islam eller något så innerligt som en del i Sverige och världen gör.

Sjukt synd!

2010-09-03 @ 18:10:55
URL: http://habibafilosoferar.blogg.se/
nina skrev:

så jävla sjukt! Hur fan kan människor va så otroligt korkade och obildade :S Jävla idioter!

2010-09-03 @ 23:15:18
URL: http://amelsnina.blogg.se/
Hanna skrev:

Ja, jag tycker inte om att islam i sin helhet kritiseras. Det är ett väldigt snävt synsätt! :( Däremot vet jag inte om detta parti är emot muslimer i sig eller islam i sig,men det är hemskt att de har en så snäv syn på en hel religion.

2010-09-04 @ 13:51:17
URL: http://myspace.com/172303309/blog
JohannaV skrev:

Skånepartiets överdrivna retorik är det minsta av islams imageproblem. Det är en skam att mina skattepengar går till att polisen måste ta emot anmälningar av överspända muslimer - även om jag förstår att humöret inte blir på topp när man vänder på dygnet och äter och festar på nätterna och "fastar" på dagen. För lågt blodsocker kan få den bäste av oss att förlora fattningen.

Missbruka inte resurserna. Polisen ska bekämpa brott, inte agera psykologer genom att ta emot misskynnesanmälningar från muslimer.

Vill ni att islam ska få bättre rykte? Sluta att oproportionellt belasta trygghetssystemen och skaffa er jobb.

2010-09-04 @ 15:26:31
E skrev:

Uschj ag blir så arg vet inte vart jag ska ta vägen.

2010-09-04 @ 18:57:29
URL: http://alhayaty.blogg.se/
Emma skrev:

JohannaV - ??? alltså vadå skaffa ett jobb.. kan man inte ha jobb för att man är muslim ? du borde gå någonstans och lära dig saker, för du har tydligen en snevriden syn på samhället och människorna.. tycker synd om människor som dig, som inte vet vad man pratar om..

2010-09-04 @ 19:00:48
URL: http://alhayaty.blogg.se/
Hanna skrev:

Jag tycker att du borde läsa mer om islam, jag tycker inte att man kan skriva om en hel religion på det sättet. Dessutom skiljer du inte på islam och muslimer.

2010-09-04 @ 19:24:08
URL: http://www.myspace.com/172303309/blog
Hanna skrev:

Jag syftade på JohannaV:s kommentar.

2010-09-04 @ 19:25:16
URL: http://www.myspace.com/172303309/blog
Saba skrev:

Herregud...har inte hängt med all valsnack och "säljsnack" för att vara ärligt men nu när jag läser din blogg om Skånepartiet blir jag chockad...vidrigt är ett rättare ord. Är muslim och tänker inte acceptera detta! Bor dock inte i Skåne, kan man anmäla partiet för hets mot folkgrupp ändå?

Till Johanna vill jag också säga att okunskap är en oattraktiv egenskap. Muslimer är människor och precis som andra människor finns det arbetslösa och kriminella muslimer. Alla muslimer är inte praktiserande eller riktigt troende därför gör de fel...precis som kristna,judar,hinduer..osv. Islam är perfekt, men muslimer gör fel! Att kalla en fastande muslim för "överspänd" är ganska svagt...men din tolkning är DIN tolkning och det säger mer om DIG än vi muslimer. De flesta muslimer har ett jobb, och eller är utbildade och det är nog det som sticker många i ögonen. Att kalla Skånepartiets retorik för en imageproblem är skrattretande...att säga att muslimer tappar humöret bara för att vi fastar och "vänder på dynget" är bara barnsligt och lågt...skulle man använda sig av din intelligenta tes så skulle 3/4 av Sverige vara halvt ur balans varje helg...lill lördag..födelsedagar...möhippor..osv osv..för visst vänder man på dygnet på riktigt då...?!! För att inte glömma mängden alkohol som finns i kroppen..vilket man INTE har som muslim under fastemånade ramadan.
Hur som haver...hets mot folkgrupp är olagligt enligt Svea Rikes LAG och därmed basta!

2010-09-04 @ 22:49:08
Nadia skrev:

JohannaV; Jag pluggar till sjuksköterska och kan tala om för dig lilla gumman att ca 15 % har hoppat av redan efter första terminen och alla de var svenskar. Vet du vad anledningen är? Jo, en del tyckte att de inte hann med utbildningen pga att de inte fick ngn fritid över(festande) eller för att de helt enkelt ångrade sig och ville resa runt för att det var tråkigt att läsa.Ja, så alla svenskar funderar inte heller på att jobba. Sen kan jag också säga dig att det endast är jag och min kompis, som är invandrare,som pluggar på högskolan, av alla som jag gick med på gymnasiet. De som inte pluggar på högskolan är svenskar ska du veta. Så din trångsynta lilla människa, svenskar verkar inte heller bidra med så mkt mer än invandrare. Är det inte pinsamt för er att ni bor i ert eget land och ni har förtur vid anställningsintervjuer men att ni ändå lever på bidrag?Det är sånt ni borde klaga över. Och en till sak, inse att alla inte behöver tycka och tänka likadant och leva på samma sätt för att ett samhälle ska kunna fungera! Jag vet hur jag kan göra svenskar nöjda bl.a. genom att ha kortkort och urringat och festa+supa mig full på lilllördag-fredag-lördag-söndag.Nej jag lever på mitt sätt med lugna hemmakvällar och mina heltäckande kläder.

2010-09-05 @ 13:22:52
JohannaV skrev:

Uch, så hemskt att läsa alla fördomsfulla kommentarer från alla muslimer ovan. Nadia verkar vara svenskhatare och tycker att det är berömligt att studera och arbeta och göra rätt för sig, något jag anser vara ens plikt.

Dessutom gör jag självklart skillnad på islam och muslimer. Mohammed var en krigshetsare som mördade judar och förgrep sig på sin barnbrud Aysha. Som sagt, Skånepartiets osakliga retorik är det minsta av islams imageproblem. (Saba ovan har inte ens läst vad jag skrev innan hon kommenterade.)

Men jag gör skillnad på islam och muslimer. De flesta muslimer är hyggliga människor som inte praktiserar islam, gudskelov.

Och till Hanna vill jag säga att jag har studerat islam i över tjugo år, vilket jag skulle tro är mer än de flesta här har gjort.

Ni får lära er att tåla religionskritik, även skånepartiets osakliga sådan, om ni ska bo här. För mig får ni gärna flytta till Saudiarabien, där skulle många av er trivas bättre.

Jag skulle tro att flera av besökarna på denna blogg begick ett allvarligt brott mot allmän ordning i natt: Hemska hatiska toner hördes över halva stan vid midnattstid och en timme framöver. Polisen, som jag gjorde anmälan hos, sade att det kom från det sk Ramadantältet. Hets mot svenskar, det kallar jag era maktdemonstrationer.

2010-09-05 @ 19:30:40
JohannaV skrev:

Till Nadia,

Jag fasar för den dag du är färdig sjuksköterska och sjuka och bekymrade svenskar måste vända sig till dig men ditt hat och din människosyn och ditt förakt för den vanliga svensken. Jag tycker synd om dig personligen men för den skull vill jag inte släppa dig lös i svensk sjukvård.

2010-09-05 @ 19:47:58
Hanna skrev:

JohannaV: Då kanske du skulle kunna läsa mer om de olika versioner av islam som finns och läs gärna Benazir Bhuttos bok "Försoning" där hon skriver om detta.
Jag tycker inte att man bör uttala sig på det sättet om en hel religion. Jag har också läst en hel del om islam och inser att det är mer komplicerat än många tror först. Jag lyssnade på Ayaan Hirsi Ali när jag hon talade på Northern Michigan University i USA och diskuterade därefter delar av vad hon sagt med en person. Men till exempel talibanerna följer inte allt i islam. De ignorerar diverse saker.

Nadia: Jag följer inte allt i den "svenska" kulturen även om det är den kultur jag har. Alla svenskar har inte heller samma åsikter och jag hoppas att du vet det.

2010-09-06 @ 13:31:48
URL: http://myspace.com/172303309/blog
Hanna skrev:

JohannaV: Om man är emot vissa saker i islam och är emot hela religionen på grund av det, då skulle man ju lika gärna kunna älska hela religionen, även om man inte tillhör den, pga att det kanske finns vissa saker i religionen man är för. Jag tänkte på det när jag läste om SD för över ett år sedan och jag tycker inte att den logiken håller. Jag skulle inte kunna bli muslim, men jag är inte emot en religion i sig. Jag tycker att du har ett snävt synsätt; du behöver inte tro på islam och det gör inte jag heller. Men det är tragiskt att se att du verkar ha en så snäv bild av en religion efter att ha studerat den i 20 år.

2010-09-06 @ 13:41:29
URL: http://myspace.com/172303309/blog
Hanna skrev:

JohannaV: Men bra att du skiljer på islam och muslimer. Det uppfattade jag inte först, men mitt misstag, ber om ursäkt. Men tycker fortfarande att du har en snäv syn på islam.

2010-09-06 @ 13:47:24
URL: http://myspace.com/172303309/blog
Hanna skrev:

Ursäkta att jag skriver fyra kommentarer, jag hade kunnat skriva allt i samma men kom på detta nu. Jag skrev förut att "alla svenskar har inte heller samma åsikter" och då menade jag etniska svenskar eller vad man ska säga. Det är inte jag i och för sig eftersom jag är adopterad från Indien.

2010-09-06 @ 17:12:47
URL: http://myspace.com/172303309/blog
skrev:

Ni kan inte mena allvar. Ni smutskastar varandra (om än på ett vårdat språk men det spelar ändå ingen roll) som små omogna barn. En av er har studerat islam i 20 år och den andra studerar på högskola. Ni kan bara inte mena allvar? Ni är vuxna och ni beter er beyond words omoget och fördomsfullt. Hur svårt är det att förstå att både muslimer och svenskar och alla andra är ENSKILDA INDIVIDER SOM BESTÄMMER ÖVER SINA EGNA HANDLINGAR OCH VAL I LIVET. Så vad om några svenskar hoppade av utbildningen för att de inte trivdes, det är väl deras ensak och du har ingen rätt att döma de för något. Och du JohannaV, du säger att du har studerat islam i tjugo år men det är en fredlig religion, och de delar och regler (som tex stenkastning) som anses omänskliga, ja jag håller med om att det är hemskt och jag är emot det, men vad har det att göra med de muslimer som bor i Sverige? Har du någon aning om hur muslimer som är emot det? Hade du gått förbi mig eller kollat runt i mitt hem så hade du direkt förstått att jag är religiös muslim, men du hade inte vetat att jag är emot stenkastning och att en man kan ha flera hustrur. Du kan inte dra alla religiösa muslimer över en kam. Och varför har du så emot de i Sverige? Stenkastning sker inte i sverige, och nej det beror inte endast på att det är emot lagen utan för den orsak jag sa precis, väldigt många hade aldrig kunnat stena någon. Hedersmord då, tänker du kanske. Det är inte som om det är normalt bland muslimer, alla tycker det är vrickat förutom de som ÄR vrickade. Det är folk med störda uppfattningar som begår hedersmord, det är absolut inte människor med ett friskt sinne. Det finns störda människor och smutsiga hemligheter överallt, så varför attackera en viss folkgrupp? Ja, det finns muslimer i Sverige som begår brott, självklart finns det det, precis som det finns svenskar, folk från balkan, afrikaner, asiater och europeér som begår brott.

Jag är inte så bra på att förklara och formulera ord men allt jag ville säga är att hata aldrig en hel folkgrupp, vi vet redan vad som händer då tack vare historieböckerna. Jag upprepar det jag sa tidigare, att vi är alla enskilda individer som bestämmer över våra egna handlingar och val i livet. Så bygg aldrig upp hat och fördomar mot någon för någon annans val och/eller misstag.

2010-09-06 @ 18:19:12
Fatima skrev:

Ni kan inte mena allvar. Ni smutskastar varandra (om än på ett vårdat språk men det spelar ändå ingen roll) som små omogna barn. En av er har studerat islam i 20 år och den andra studerar på högskola. Ni kan bara inte mena allvar? Ni är vuxna och ni beter er beyond words omoget och fördomsfullt. Hur svårt är det att förstå att både muslimer och svenskar och alla andra är ENSKILDA INDIVIDER SOM BESTÄMMER ÖVER SINA EGNA HANDLINGAR OCH VAL I LIVET. Så vad om några svenskar hoppade av utbildningen för att de inte trivdes, det är väl deras ensak och du har ingen rätt att döma de för något. Och du JohannaV, du säger att du har studerat islam i tjugo år men det är en fredlig religion, och de delar och regler (som tex stenkastning) som anses omänskliga, ja jag håller med om att det är hemskt och jag är emot det, men vad har det att göra med de muslimer som bor i Sverige? Har du någon aning om hur muslimer som är emot det? Hade du gått förbi mig eller kollat runt i mitt hem så hade du direkt förstått att jag är religiös muslim, men du hade inte vetat att jag är emot stenkastning och att en man kan ha flera hustrur. Du kan inte dra alla religiösa muslimer över en kam. Och varför har du så emot de i Sverige? Stenkastning sker inte i sverige, och nej det beror inte endast på att det är emot lagen utan för den orsak jag sa precis, väldigt många hade aldrig kunnat stena någon. Hedersmord då, tänker du kanske. Det är inte som om det är normalt bland muslimer, alla tycker det är vrickat förutom de som ÄR vrickade. Det är folk med störda uppfattningar som begår hedersmord, det är absolut inte människor med ett friskt sinne. Det finns störda människor och smutsiga hemligheter överallt, så varför attackera en viss folkgrupp? Ja, det finns muslimer i Sverige som begår brott, självklart finns det det, precis som det finns svenskar, folk från balkan, afrikaner, asiater och europeér som begår brott.

Jag är inte så bra på att förklara och formulera ord men allt jag ville säga är att hata aldrig en hel folkgrupp, vi vet redan vad som händer då tack vare historieböckerna. Jag upprepar det jag sa tidigare, att vi är alla enskilda individer som bestämmer över våra egna handlingar och val i livet. Så bygg aldrig upp hat och fördomar mot någon för någon annans val och/eller misstag.

2010-09-06 @ 18:21:09
URL: http://marsvinflickan.blogg.se/
JohannaV skrev:

Till Fatima,

Först måste jag tacka dig för att du som enda person här reagerade på den föraktfulla kommentaren om svenskarna på sjuksköterskeutbildningen.

Men,
om du läser vad jag tidigare har skrivit så märker du att jag inte attackerar "en hel folkgrupp".

Hur många gånger måste jag skriva det? Islamkritik är inte attack mot folkgrupp. Att vara muslim är inte att tillhöra en folkgrupp. Att kritisera islam är inte att attackera en folkgrupp. Jag gjorde dessutom mkt tydligt skillnad på islam och muslimer. Många är kulturmuslimer. Personligen har jag arbetat tillsammans med en god man som var muslim och hatade islam. Det är ingen motsägelse. Människor har behov av en identitet och jag kan förstå och respektera de som är kulturmuslimer och de som har en religiös grundinställning och bara följer de goda råden i muslimsk tradition och förkastar de onda.

2010-09-06 @ 19:44:10
Sas skrev:

2010-09-06 @ 20:31:48
Sara skrev:

JohannaV: En man som var muslim men hatade Islam? Hur går det ihop?

Sen tycker jag det är väldigt konstigt att du har "studerat" islam i 20 år men ändå har den inställningen du har, för hade du verkligen studerat och LÄST om religionen så vet jag att du hade haft en helt annan inställning.

Fatima: Jag tycker det är jättebra att du gör någonting åt det där. Skulle polisanmäla självaste SD om jag fick det :P (är inte 18 än)

2010-09-06 @ 20:35:53
URL: http://knasigasara.blogg.se/
.. skrev:

johanna V
Det är så synd om dig människa...tänk vilken patetiskt liv du har...du ägnar 20 år av ditt liv att studera Islam Koranen mm och lika många år spanderar du på hat och frustration mot Islam och muslimer....vad mycket negativitet kommer ur dig! hur känns det för dig att leva i ditt skinn? lev ditt eget liv istället sitt ej som besatt vid datorn o leta inte efter muslimska bloggare för att försöka förulämpa de....för du förulämpar dig själv mest...var inte avundsjuk på oss ta hand om dig själv och dina problem o din frustration....lös ditt eget liv:(: ...

2010-09-06 @ 22:12:34
URL: http://www.privat.com
JohannaV skrev:

Till anonym ovan, som inte vill presentera sig.

Vilka är det som hatar? Vilka är det som hetsar? Vilka är det som upptar polisens begränsade resurser med okynnesanmälningar? Vilka är det som inte kan leva sitt eget liv?

Var det inte just eftertanke man ska använda ramadan till?

Tack och adjö för mig - med hopp om eftertanke, både hos bloggens ägare och dess läsare. Det ser ut att behövas. ;-)

2010-09-09 @ 17:42:05
.. skrev:

jag har en vännina som är psykolog...jag kan låta henne ge dig en gratis prov-terapi!

2010-09-09 @ 21:40:29
.. skrev:

jag har en vännina som är psykolog...jag kan låta henne ge dig en gratis prov-terapi!

2010-09-09 @ 21:40:41
Mona 13 skrev:

Sent inlägg till alla:

Johanna V den framtida s-ledaren:
Du har lagt ditt halva liv till att studera Islam till att skriva en massa skit-inlägg, eller? Om jag var du skulle jag studera till att bli läkare eller företagare under dessa 20 åren och ha ett liv. Men du är bara en beroende islam-hatare. Du kommer dö med att du lagt hela ditt liv med att göra något du hatar. Jag tror att vi muslimer har redan förstört ditt liv. Vilket jävla tråkigt liv du har, att hata islam under hela sitt liv. Jag hatar många men slänger inte ett droppe svett för någon utav dom för att dom inte är värt det ;-) gör samma sak och njut av dina sista pensionår.

2011-03-01 @ 14:28:29
URL: http://smartafliikan.blogg.se/
Mona skrev:

Ursäkta stavningenmen, jag orkar inte rätta kommentaren och tänker inte göra det heller för dig Johanna vrålapa

2011-03-01 @ 14:31:29

Din kommentar:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

© Fatima Johansson
Design av Tasnim